21.01.2019 Slovenija -1 °C
Prijavljen si kot: | Odjavi me

Okrepite imunski sistem svojega otroka

Otrokov imunski sistem lahko izboljšate na naraven način, z nekaj enostavnimi ukrepi. Poglejte, kaj lahko storite, da se bo vaš otrok lažje ubranil bolezni, vi pa si boste prihranili skrbi.

Poskrbite za zdrav jedilnik

V jedilnik svojega otroka vključite čim več sezonske zelenjave in sadja, ki naj bosta pridelana na ekološki način, torej brez škodljivih pesticidov. Ne pozabite na zamrznjeno zelenjavo in sadje, denimo jagodičevje, ki ohrani bogastvo pomembnih antioksidantov.

Preberite še: Enostaven recept za boljšo odpornost

Vitamin C aktivira bele krvničke, ki pomagajo v boju proti okužbam, zato naj bodo živila, bogata z njim, večkrat na krožnikih vaših otrok. Vitamin C vsebujejo citrusi, a v rdeči papriki ga je kar dvakrat več, z njim je bogat tudi kivi in pa prava vitaminska bomba – brokoli.

Izbirajte zelenjavo in sadje različnih barv, saj boste otroku tako priskrbeli več različnih mikrohranil in pokrili večji spekter potreb mladega organizma.

Otrok imunski sistem

Več barv, več zdravja (Foto: Profimedia)

Otrokom pripravljajte domače obroke, ki ne vsebujejo barvil, ojačevalcev okusov in konzervansov, saj ti škodujejo imunskemu sistemu. Škodljivi so tudi sladkor in hidrogenizirane, rafinirane maščobe in maščobe, segrete nad točko dimljenja.

Če je le mogoče, kupujte ekološko meso, ki ne vsebuje antibiotikov in hormonov. Piščančje meso vsebuje vitamin B 6, ki krepi delovanje priželjca in imunskega sistema. Sicer pa otrokovo telo potrebuje beljakovine za tvorbo protiteles.

Cink in magnezij prav tako spodbujata delovanje priželjca, žleze, ki usklajuje delovanje imunskega sistema. Prvega vsebujejo govedina, puranje meso, grah, leča in bučnice, drugega pa temna čokolada, banane, fige, jabolka, riž, krompir, fižol in motovilec.

Otrok imunski sistem

Otroka navaditi na zelenjavo je žal pogosto trd oreh. (Foto: Profimedia)

Jedem dodajajte oreščke, še posebej mandlje in lešnike, in semena, ki vsebujejo še en, za imunski sistem zelo pomemben antioksidant – vitamin E. Jajca vsebujejo vitamin D, ki prav tako krepi obrambne zmožnosti organizma, a ga v zimskih mesecih s sončno svetlobo otrok ne dobi dovolj.

Jogurt in kefir ter druga fermentirana živila, denimo kislo zelje in repa, pomagajo vzdrževati zdravo črevesno mikrofloro, s tem pa pozitivno vplivajo na imunski sistem. Spodbujajo ga tudi maščobne kisline omega 3, zato ne pozabite na ribe, orehe, lanena semena in avokado.

V otrokov jedilnik vključite oves, saj vsebuje beta glukan, ki aktivira celice, ki se borijo proti bakterijam in virusom. Česen in druge čebulnice delujejo antibiotično, a imejte v mislih, da vročina uniči njihove učinkovine.

Preberite še: Simptomi, zdravljenje, razlike: gripa, prehlad, sezonska alergija

Opozarjajte otroka, naj redno pije

Nikar ne pozabite otroku ponujati vode, saj je ustrezna hidracija pomembna tudi v zimskih mesecih. Voda pomaga pri čiščenju telesa, s čimer razbremenimo imunski sistem, sluznice pa ohranjamo navlažene in se tako učinkoviteje branijo pred vdorom patogenih mikrobov. Primeren je tudi nesladkan čaj, nikar pa ne ponujajte sladkanih pijač, s katerimi boste otroku naredili več škode kot koristi.

Otrok imunski sistem

Na zdravje! (Foto: Profimedia)

Pojdite na svež zrak tudi pozimi

Če se bojite, da se bo vaš otrok prehladil med sprehodi v nizkih zimskih temperaturah, se motite. Zimski čas je sezona gripe in prehladov prav zato, ker preveč časa preživimo v zaprtih prostorih, kjer se zbirajo, krožijo in prenašajo virusi in bakterije.

Otroka toplo oblecite, nato pa veselo na zrak, kjer se bo razgibal, obenem pa sprostil in predihal svoja pljuča. Zaradi aktivnosti bo otrokovo telo tudi bolje prekrvavljeno, zato bodo lahko bele krvne celice bolje opravile svoje delo po vsem telesu.

Z rednim prezračevanjem pa poskrbite, da boste imeli svež zrak tudi v svojih bivalnih prostorih. Zadostuje, da trikrat dnevno za štiri minute na stežaj odprete okna.

Otrok imunski sistem

Zimsko veselje (Foto: Profimedia)

Poskrbite za ustrezen spanec

Med nočnim počitkom se telo otroka regenerira, zato da je naslednji dan pripravljeno na nove izzive. Novorojenčki morajo spati od 14 do 17 ur, dojenčki, stari od 4 do 11 mesecev, 12 do 15 ur, otroci, stari od enega do dveh let 11 do 14 ur, starejši predšolski otroci od 10 do 13 ur in osnovnošolski otroci od 9 do 11 ur.

Pomembna je tudi kakovost spanca. Otrok naj ne spi ob prižganih lučeh, izklopljene morajo biti tudi vse elektronske naprave, saj elektromagnetno valovanje prav tako vpliva na kakovost spanca.

Otrok imunski sistem

Jaz bom še malo bedel ... (Foto: Profimedia)

Preberite še: Tako nad prehlad! Plus recept za fiziološko raztopino

Otroku olajšajte stres

Tudi otrokovo telo je zaradi številnih aktivnosti lahko pod stresom, pri čemer se poviša raven stresnega hormona kortizola, kar negativno vpliva na imunski sistem. Omogočite otroku dovolj časa za počitek, umirjene ustvarjalne dejavnosti in sproščanje.

Pogovarjajte se z otrokom, vprašajte ga, kako je bilo v vrtcu ali šoli, pa vam bo morda zaupal nekaj, kar ga teži. Velika verjetnost je, da boste s pogovorom razrešili morebitno stisko in ga razbremenili, med vami pa se bodo spletle dragocene vezi zaupanja in ljubezni.

Otrok imunski sistem

Med zabavnim ustvarjanjem se bo otrok povsem sprostil. (Foto: Profimedia)

Ne pozabite

Ne zadržujte se v nakupovalnih središčih v času gripe in prehladov. Navadite otroka na redno in pravilno umivanje rok in kašljanje v rokav.

Oceni članek

         
Ocena: 0,0 / 0

Prenesi v

Komentarjev: 0
Več komentarjev